اثرات بلند مدت سیگار

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بنا به گزارش انجمن ریه آمریکا، در حال حاضر 9 میلیون نفر از مردم آمریکا به خاطر مصرف سیگار به بیماری های جدی مبتلا هستند و سالانه حدود ۴۴۰ هزار نفر بر اثر عوارض اعتیاد به سیگار جانشان را از دست می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، این انجمن لیست بیماری ها و مشکلاتی که در اثر مصرف سیگار در بلند مدت بروز می کنند را اعلام کرده است.

مشکلات تنفسی

دود کردن طولانی مدت سیگار احتمال ابتلا به آمفیزم، برونشیت مزمن و بیماری انسدادی مزمن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همه این بیماری ها سبب بروز مشکلات تنفسی و سرفه شدید می شوند. هر چه مدت مصرف سیگار طولانی تر می شود کنترل این بیماری ها مشکل تر می شود.

سرطان

حدود ۳۰ درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا مربوط به افرادی است که در اثر مصرف طولانی مدت سیگار به سرطان مبتلا شده اند. سرطان ریه، سرطان دهان، گلو و مری از جمله این سرطان ها هستند. ترک سیگار حتی در سنین بالا هم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

بیماری های قلبی و عروقی

دود کردن سیگار سبب بالا رفتن فشار خون، باریک شدن رگ ها و عروق خونی و حمله قلبی و سکته می شود.

مشکلات باروری

سیگار، با ایجاد اختلال در تولید استروژن تخمدان، قدرت باروری زنان را کاهش می دهد. در مردان هم دود کردن سیگار تعداد اسپرم ها را کاهش می دهد.

مشکلات گوارشی  

سیگار احتمال ابتلا به سوزش معده، زخم معده و آسیب های کبدی را افزایش می دهد. علاوه بر این، سیگار به مری صدمه می زند و باعث رفلکس معده می شود.

مشکلات پوستی  

سیگار کشیدن پوست را پیر می کند. تحقیقات نشان داده که سیگار نه تنها پوست صورت بلکه پوست سایر نقاط بدن را نیز پیر می کند.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 11 فروردين 1392 ] [ 7:54 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب