کودکان نیز در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مدت ها تصور می شد کودکان بهتر از بزرگسالان از حوادث هولناک نجات پیدا می کنند. دانشمندان فکر می کردند علت آن کمتر رنج کشیدن آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، محققان گمان می کردند، سن خیلی کم برای درک کامل ماهیت آنچه در اطراف کودکان اتفاق می افتد کافی نیست و سبب می شود آنها با انعطاف پذیری واکنش نشان دهند، اما تحقیق جدید در مورد کودکان، چیز دیگری را نشان می دهد.

دکتر کلود چمتاب، روان شناس کودک دانشگاه نیویورک می گوید:" شواهد گوناگون نشان می دهند اگر کودکان به طور مستقیم در معرض حوادث قرار بگیرند، اتفاقاتی که در اطراف شان رخ می دهد را درک می کنند."

پژوهش های جدید نشان می دهد کودکان و نوجوانان کم سن و سال نه تنها علائم تنش و افسردگی پس از حوادث را بروز می دهند که شبیه تنش و افسردگی بزرگسالان است، بلکه واکنش قوی تری نسبت به حوادث نشان می دهند.

این مطالعات همچنین نشان می دهد، احتمال ابتلا به علایم اختلال استرس پس از حادثه در کودکان کم سن و سال تر و دختران در مقایسه با کودکان بزرگتر و پسران بیشتر است.

در دو مطالعه اول، محققان اثرات طولانی مدت حوادث را بر کودکان و والدین آنها تجزیه و تحلیل کردند.

در یک تجزیه و تحلیل، محققان ۱۱۶ کودک پیش دبستانی و مادران آنها را که مستقیما در معرض حملات مرکز تجارت جهانی نیویورک قرار گرفته بودند، بررسی کردند. محققان تقریبا سه سال بعد با مادران و آموزگاران این کودکان مصاحبه کردند.

دانشمندان پی بردند، در مقایسه با کودکانی که مادران آنها علائم اختلال استرس پس از حادثه یا افسردگی را گزارش نداده بودند، کودکانی که مادران آنها به این علائم مبتلا شده بودند، سه برابر بیشتر احتمال داشت که سه سال بعد از این حادثه دردناک واکنش عاطفی نشان دهند و هفت برابر بیشتر احتمال داشت که رفتار پرخاشگرانه از خود بروز دهند.

در مقابل مطالعه دیگری بر روی بیش از ۴۰۰ کودک و نوجوان ۱۲ تا ۲۰ ساله و مادران نشان داد، کودکانی که مستقیما در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند نسبت به کودکانی که مستقیما در معرض این حادثه قرار نداشتند، اندکی بیشتر احتمال داشت به اختلال استرس پس از حادثه مبتلا شوند، اما احتمال ابتلای آنان به افسردگی به طور قابل توجهی بیشتر بود. 


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 28 فروردين 1398 ] [ 11:21 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب