عوامل 5 گانه اعتياد نوجوانان

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 برای این سوال كه چرا فرزندان ما الكل، سیگار یا سایر مواد مصرف می‌كنند، تنها یك پاسخ وجود ندارد، پاسخ‌های گوناگونی وجود دارد كه با عوامل اجتماعی، عاطفی، جسمی و محیطی مربوط است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، این پاسخ‌ها عبارتند از:

 

1)اثر فشار همسالان و تأثیر قدرتمند همرنگی با همسالان: برای نوجوانان، پذیرفته شدن توسط گروه همسال، بیشترین اهمیت را دارد. كسب پذیرش گروه، ممكن است نیازمند انجام رفتارهای پرخطر مثل مصرف الكل، سیگار، یا سایر مواد باشد. ممكن است رفتارهای پرخطر بالقوه برای نوجوان آشكار نباشد اما امكان داردكه این رفتار‌ها اساساً بی‌ضرر در نظر گرفته شود چون هر كسی این رفتارها را انجام می‌دهد.

 

2)نیاز به گریز از اضطراب: نوجوانان غالباً در موقعیت‌های اجتماعی به آسانی بیمار می‌شوند. به خاطر مقابله با این احساسات ناراحت كننده، آنها ممكن است وسوسه شوند كه از الكل، سیگار یا سایر مواد استفاده كنند تا ترسشان كاهش یابد و در تعامل با دیگران به حس اعتماد كاذبی دست پیدا كنند.

 

3)تمایل به تجربه احساسات لذت بخش، آرامش یافتن یا جستجوی هیجان: به طور كلی افرادی كه از مواد تغییر دهنده خلق (به دلائل ذكر شده در بالا) استفاده می‌كنند، ممكن است برای گریز از فشار زندگی روزمره نیز دست به این كار بزنند. به ویژه ممكن است نوجوانان از الكل، سیگار یا سایر مواد استفاده كنند تا احساس رفاه و آرامش بكنند.

 

4)ارضای كنجكاوی یا كاهش خستگی: نوجوانان مشتاق تجربه‌های جدید هستند، به ویژه تجربیاتی كه تصور می‌شود فقط برای بزرگسالان امكان‌پذیر است. نوجوانانی كه در فعالیت‌های فوق برنامه مشاركت فعالی ندارند، وقت زیادی دارند كه ممكن است با مصرف الكل، سیگار یا سایر مواد پر شود.

 

5)گریز از موقعیت‌های غیر قابل تحمل: مصرف الكل، مواد و سیگار ممکن است به عنوان وسیله‌ای برای سرپوش گذاشتن روی عزت نفس پائین صورت گیرد. بعضی نوجوانان در منزل یا حتی محیط مدرسه خود دچار مشكلات شدیدی هستند. مشكل شدید آنها در مقابله موثر با خانواده یا مسائل تحصیلی، ممكن است آنها را به سمت خود درمانی یا الكل یا مواد سوق دهد. این خود درمانی، فرصت یادگیری مهارت‌های مقابله‌ای مورد نیاز را از آنها می‌گیرد.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 29 فروردين 1398 ] [ 9:5 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب