بهداشت روانی دانش آموز:

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، اگر شما دانش آموز هستید نشانه های کلیدی یک مشکل بهداشت روانی کاهش یا افزایش وزن، کاهش بهداشت فردي و یا حضور ضعیف در سخنرانی ها است. همچنین شما می توانید بیش از حد کار انجام دهید، خارج از کنترل شوید یا به شیوه ای غیرمعمول صحبت کنید، برای مثال، بلندتر یا با تحرک بیشتر از حد معمول.

مشکلات اصلی که بر دانش آموزان تاثیر می گذارند چه هستند و چگونه می توان آنها را شناخت؟

افسردگی در دانش آموزان

افسردگی وقتی است که برای هفته ها یا ماه ها احساس ناراحتی و غمگینی می کنید تا حدی که این تاثیر روی زندگی و درس و مطالعات شما اثر می گذارد. نشانه های بحرانی و خطرناک آن است که جذابیت زندگی از دست برود و احساس کنید از هیچ چیز نمی توانید لذت ببرید، احساس خستگی کنید، اشتها نداشته باشید، تصمیم گیری برایتان سخت شود، مشکل خوابیدن پیدا کنید و زودتر از خواب بیدار شوید.

اختلال دو قطبی در دانش آموزان

این اختلال افسردگی جنون نامیده می شد اما امروزه به نام اختلال دوقطبی شناخته می شود. این اختلال وضعیتی است که بر روی حالات شما تاثیر می گذارد که می تواند حالت شما را از یک حالت به حالت کاملا خلاف آن تغییر دهد. اگر شما اختلال دو قطبی دارید شما دچار یک حالت دوره ای از افسردگی و شیدایی  می شوید که چندین هفته و یا بیشتر طول می کشد.

اختلالات خوردن در دانش آموزان

بی اشتهایی و پر خوری مهمترین اختلالات در تغذیه  هستند که بر روی دانش آموزان تاثیر می گذارند و هر دو در زنان رایج تر هستند. بی اشتهایی گاهی سبب تحدید زندگی با کاهش وزن می شود. پرخوری بیشتر رایج است و شامل پرخوری بیش از حد غذا و سپس استفراغ و یا اسهال می شود.

اسکیزوفرنی در دانش آموزان

اسکیزوفرنی حدودا از هر 100 نفر بر روی یک نفر اثر می گذارد و به طور مساوی در بین مردان و زنان رایج است اگر چه به نظر می رسد مردان بیشتر هنگامی که جوان هستند دچار اسکیزوفرنی می شوند(بین 15 تا 25 سالگی). در زنان معمولا در مراحل بعدی زندگی رخ می دهد.

علائم ممکن است شامل توهمات(بخصوص شنیدن صداهایی)، هذیان های پارانویید(باورهای توهمی)، سختی در تمرکز کردن و مشکل انگیزه پیدا کردن برای انجام کارهای ساده مثل شست و شوی لباس باشد.

مواد مخدر، مصرف الکل و بهداشت روانی در دانش آموزان

اگر شما احساس ناراحتی و یا استرس می کنید ممکن است وسوسه شده باشید غم و غصه خود را با الکل و یا استعمال دخانیات آرام کنید. اما این سبب نمی شود احساس بهتری پیدا کنید در طولانی مدت و حتی سبب می شود احساس خیلی بدتر پیدا کنید.

از هر 10 نفر حدود یک نفر از مصرف کنندگان دارای تجارب ناخوشایندی هستند که شامل سردرگمی، توهم،  اضطراب و پارانویا می شود. همچنین شواهد رو به رشدی وجود دارد که در دراز مدت مصرف حشیش می تواند خطرجدی بیماری روانی مثل اسکیزوفرنی را تا دو برابر افزایش دهد.

اکستازی و آمفتامین نیز می تواند اسکیزوفرنی را موجب شود و آمفتامین می تواند شامل اشکال دیگر جنون شود.هرگونه اختلال زمینه ای می تواند بوسیله مصرف مواد و الکل بدتر شود.

کمک گرفتن:

اگر شما به طور مداوم احساس نارضایتی و غم می کنید و یا دیگر توان مقابله ندارید آن را به عنوان یه راز نگه ندارید. به کسی که شما را درک می کند بگویید هرچند یک دوست باشد.  مشاور یا دکتر شاید یک حس فوری و زود گذر به شما بدهد.

- در وهله اول صحبت کردن با کسی که به او اعتماد دارید مثل یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا معلم می تواند(این مورد مخصوصا اگر اختلال شما در عملکرد درسی شما در مدرسه تحت تاثیر است) ایده خوبی باشد. بسیاری از مشکلات روانی خفیف به اين روش به سادگی حل می شود.

- اکثر دانشگاه ها و مدارس خدمات مشاوره دارند که توسط متخصصین مجرب پایه گذاری شده است که به صورت مشاوره یک به یک پیشنهاد می شود.

- بسیاری از اتحادیه های دانشجویی، راهنمایی خدمات معنوی دانشجویی را پیشنهاد می کنند. هرچند که دانشجوهایی که مسئول این کار هستند مشاوران کارکشته ای نیستند. شما ممکن است بخواهید درباره استرس و افسردگی تان با دیگر دانشجو ها صحبت کنید.

- شما ممکن است قادر باشید مشکل تان را به مشاوره بیمه خدمات درمانی ارجاع دهید.

منبع : پیشگیری نوین

 


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 ] [ 11:57 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب