رابطه دود کردن سیگار و افسردگی

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پزشکان می‌گویند امروزه شواهد و مدارک پزشکی مشخصی وجود دارد که نشان می‌دهند دود کردن سیگار می‌تواند موجب ابتلا به افسردگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین به نقل از هلث دی، پزشکان در مطالعه‌ای که در سال 2008 بر روی سه هزار داوطلب آغاز شد دریافتند احتمال ابتلا به افسردگی حاد در افراد سیگاری 7 درصد و در افراد غیرسیگاری 3 درصد است.

همچنین مشخص شد حدود 70 درصد از مردان و 80 درصد از زنان معتاد به سیگار با افسردگی حاد دست و پنجه نرم می کنند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد 30 درصد سیگاری‌ها برخی از علائم افسردگی را بروز می‌دهند. دانشمندان می‌گویند علت تاثیر سیگار در بروز افسردگی، نیکوتین موجود در آن است. آزمایش‌ها تایید می‌کند که نیکوتین موجود در سیگار مانند محرک عمل کرده و موجب آزاد شدن انتقال دهنده‌های عصبی در مغز می‌شود، مغز نیز به این ماده مخدر (نیکوتین) معتاد می‌شود و دیگر نمی‌تواند بدون آن فعالیت طبیعی و عادی خود را انجام دهد.

20 تا 30 دقیقه پس از دود کردن آخرین نخ سیگار، مقدار نیکوتین در بدن شروع به کاهش می‌کند و همین امر در فرد سیگاری موجب بروز اضطراب می‌شود که ارتباط بسیار نزدیکی با ابتلا به افسردگی دارد. به این ترتیب تغییرات دائمی در سیستم اعصاب که از استعمال سیگار ناشی می‌شود به بروز افسردگی می‌انجامد که در طول زندگی با فرد سیگاری می‌ماند و غلبه بر آن بسیار دشوار است.

منبع : ژیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 ] [ 14:1 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب