رابطه اعتیاد والدین و افسردگی فرزندان

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یافته های تازه دانشمندان نشان می دهد نوجوانانی که والدین شان به مواد مخدر و الکل اعتیاد دارند بسیار بیشتر از همسالان شان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين دانشمندان با بررسی اطلاعات بیش از 7 هزار بزرگسال کانادایی دریافتند 312 نفر از آنها سال گذشته به افسردگی حاد مبتلا شده اند.

همچنین، هشتصد و هفتاد و هفت نفر از بزرگسالان اعلام کرده اند وقتی 18 ساله و در خانه والدین شان زندگی می کردند، دست کم یک بار والدین شان مخدر مصرف کرده یا الکل نوشیده اند و در خانواده بحران آفریده اند.

پس از بررسی سن، جنسیت و نژاد، پژوهشگران دانشگاه تورنتو دریافتند بزرگسالانی که در کودکی والدین شان مواد مخدر مصرف می کردند و الکل می نوشیدند دو برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

پروفسور ازمه فولر تامپسون، استاد مددکاری اجتماعی دانشگاه تورنتو و سرپرست این مطالعه می گوید:" پس از بررسی های متعدد دریافتیم بیکاری و اعتیاد والدین به مواد مخدر و الکل و بد رفتاری کردن با افراد در کودکی احتمال ابتلای افراد به افسردگی در بزرگسالی را تا 70 درصد افزایش می دهد."

او می افزاید:" معلم ها، مربیان تربیتی و مددکارهای اجتماعی باید بدانند برقرار کردن روابط گرم و صمیمی به حفظ تندرستی و از میان رفتن اضطراب چنين كودكاني کمک می کند."

همچنین بررسی های رابین کاتز، دانشجوی کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی دانشگاه تورنتو نشان می دهد اعتیاد طولانی مدت والدین به مواد مخدر و الکل نقش اساسی در مضطرب و افسرده شدن فرزندان در کودکی و بزرگسالی دارد.

منبع" پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 2 خرداد 1398 ] [ 13:7 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب