نکاتی برای والدین برای دور نگه داشتن کودکان سنین دبستان از سوء مصرف مواد مخدر

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کودکان سنین دبستان به شناخت دنیا و آدم های اطراف خود علاقه زیادی نشان می دهند. مواد مخدر نیز در همین دنیا وجود دارد که کنجکاوی آنها را تحریک می کند. نکات زیر می تواند به والدین کمک کند که چگونه برای کودکان خود توضیح دهند مواد مخدر ناسالم و خطرناک است و می تواند به یک عادت بد تبدیل شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، صحبت کردن در مورد اینکه چگونه می توان چیزی غیر از غذا، آب یا آبمیوه در بدن خود وارد کرد که بسیار برای بدن خطرناک بوده و چگونه این مواد می تواند کارکرد بدن شما را مختل کرده و باعث مریض شدن یک فرد و حتی مرگ او شود ( با توجه به اینکه اکثر کودکان در این سن تجربه ای در مورد مرگ یکی از دوستان خانوادگی خود را دارند) می تواند موثر واقع شود. کودکان خود را تشویق کنید که از بدن خود نگه داری کنند و از چیزهایی که باعث آسیب رسیدن به آن می شود، دوری کنند.

زمانی که دانش آموزان به تازگی وارد دبستان شده اند، باید بدانند که :

  • داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود و مصرف آنها توسط والدین کنترل می شود، منجر به درمان مریضی فرد می شود اما در صورت استفاده بی موقع و نادرست می تواند خطرناک باشد بنابراین فرزندان باید از داروها دور بمانند.
  • بین غذا، سموم، داروها و مواد مخدر تفاوت وجود دارد.

 

قبل از تمام شدن دوران دبستان، فرزندان باید بدانند:

 

  • آگاهی از تاثیرات فوری الکل، تنباکو و مواد مخدر بر قسمت های مختلف بدن از جمله کما و مرگ داشته باشند.
  • بدانند كه مصرف طولانی مدت و سوء مصرف مواد منجر به اعتیاد و وابستگی و از دادن کنترل فرد بر زندگی اشان می شود.
  • تاثیرات و مشکلات ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر نه فقط برای استفاده کننده بلکه برای خانواده و کل دنیا را بدانند.

سوالي که معمولا کودکان دبستانی در مورد مواد مخدر می پرسند اين است كه چرا مردم می خواهند مواد خطرناک در بدن خود وارد کنند؟

یکی از پاسخ هایی که می توانید به این پرسش دهید این است که زیرا این افراد از بدن خود مراقبت نمی کنند. برخی افراد از این مواد استفاده می کنند صرفا به خاطر اینکه ببینند چه حسی به آنها دست می دهد غافل از اینکه این مواد می تواند برای آنها وابستگی ایجاد کند و ترک آن نیز بسیار مشکل است.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 4 خرداد 1398 ] [ 7:16 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب