روش برای افزایش تمرکز حواس

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





10 روش برای افزایش تمرکز حواس10 روش برای افزایش تمرکز حواس

 

نوشتن برنامه روزانه ممکن است به کارهایتان نظم و ترتیب دهد اما کمک تان خواهد کرد تا کارهای بیشتری انجام دهید؟ نظم و سازماندهی کارها اهمیت زیادی دارد اما آنچه به آن نیاز دارید تمرکز حواس است. یعنی این که بتوانید بنشینید و چندین ساعت روی کارتان متمرکز شوید. نیم ساعت کار متمرکز خیلی مفیدتر و کارآمدتر از یک روز کار توام با حواس پرتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، در ادامه به 10 روش برای ایجاد تمرکز حواس عمیق اشاره شده است:

 1- سر و صداها را قطع کنید

ممکن است برای تان آشکار باشد که چیزهایی که موجب حواس پرتی تان می شوند، تمرکزتان را بر هم می زنند اما تا به حال برای از بین بردن شان اقدام کرده اید؟ صدای زنگ هشدار ایمیل های رسیده یا یاهو مسنجر وسوسه انگیز است و باید به آن توجه کرد اما در انتها خواهید دید این کار تنها تمرکزتان را بر هم زده است.

متمرکز شدن کامل حداقل 15 دقیقه زمان می برد. اگر هر 5 دقیقه حواس تان به جایی پرت می شود مطمئن باشید اصلا نخواهید توانست روی کارتان تمرکز کنید. ایمیل هایتان را در زمان برنامه ریزی شده کنترل کنید. از اطرافیان نیز بخواهید وقتی مشغول این کار هستید مزاحم تان نشوند. اگر لازم است که به تلفن ها فوراً پاسخ دهید، کارتان را برای زمانی برنامه ریزی کنید که دفتر کارتان خلوت است.

2- ساختار محیط تان را اصلاح کنید

محل کار تاثیر زیادی در توانایی تمرکز کردن دارد. سعی کنید رو به روی در، تلفن یا پنجره ها که ممکن است موجب حواس پرتی تان شوند بنشینید تا به این ترتیب بتوانید هر از گاهی نیم نگاهی به آنها داشته باشید

3- اهداف تان را مشخص کنید

پیش از این که کارتان را شروع کنید باید هدف تان را دقیقاً مشخص کنید. اگر مطمئن نیستید نتیجه نهایی چه خواهد شد، این گمگشتگی، متمرکز شدن را غیرممکن خواهد کرد. پیش از این که کار را شروع کنید، تصویری اجمالی از ساختار کار در ذهن تان مجسم کنید.

4- پروژه های بزرگ را تقسیم بندی کنید

کارهای بزرگ که نقطه شروع و پایان مشخصی ندارند تمرکز را برهم می زنند. اگر لازم است روی پروژه بزرگی کار کنید، مسیری برای شروع مشخص کنید. اگر توالی کارها مشخص نباشد تمرکز کردن روی کار سخت خواهد شد. چند دقیقه زمان بگذارید و برای انجام کارها برنامه ریزی کنید.

5- قوانین را بدانید

باید ببینید برای انجام کاری که پیش رو دارید از چه قواعدی باید پیروی کنید. کیفیت کار باید در چه سطحی باشد؟ چه استانداردهایی را باید دنبال کنید؟ چه محدودیت هایی دارید؟ چه میزان باید انعطاف پذیر باشید. اگر می خواهید مقاله ای بنویسید، در مورد طول مقاله و سبک نوشتار آن تصمیم بگیرید. اگر قوانین کارتان از همان ابتدا مشخص نباشد، تمرکزتان را بر هم خواهند زد.

6- ضرب العجل تعیین کنید

وقتی تلاش بر ایجاد تمرکز است، تعیین ضرب العجل مزیت ها و معایبی دارد. تعیین ضرب العجل سبب می شود از کارهای اضافی پرهیز کنید و سرعت کارتان را بالا ببرید. مثلا اگر برای طراحی یک لوگو فقط یک ساعت به خودتان زمان بدهید، مطمئناً لوگویی که طراحی می کنید بسیار ساده خواهد بود و از طرح های شلوغ دوری خواهید کرد. معایب تعیین فرجه نگرانی درباره زمان باقیمانده است تا خود پروژه.

7- موانع کار را بشکنید

موانع زمانی ایجاد می شوند که به مشکلی در کار برمی خورید. این مسئله ممکن است وقتی ایده های تان ته می کشد یا تمرکزتان بر هم می خورد اتفاق بیفتد. با اجرای طرح و برنامه روی کاغذ این موانع را از میان بردارید. نوشتن افکار و ایده های تان سبب می شود حتی اگر خسته شوید باز هم تمرکزتان را حفظ کنید.

8- خودتان را جدا کنید

اگر می خواهید کارتان درست و به موقع انجام شود، تارک دنیا شوید و خودتان را از بقیه آدم ها جدا کنید. اطرافیان موجب بر هم خوردن تمرکزتان می شوند، مگر این که کارتان به آنها مربوط باشد. محلی خصوصی برای خودتان ایجاد کنید و تا کارتان تمام نشده، با هیچ کس حرف نزنید.

9- عقل سالم در بدن سالم است

آنچه می خورید تاثیر زیادی در تمرکز حواس تان دارد. مطمئنا کسی که مست و لایعقل سر کار می رود نمی تواند انتظار داشته باشد بتواند روی کار اش متمرکز شود. اگر کم خواب باشید، بیش از حد محرک های کافئین دار مصرف کنید یا غذاهای پر حجم و چرب بخورید، تمرکز حواس تان کاهش پیدا می کند. سعی کنید تا می توانید عادات ناسالم را از خود دور کنید.

10- صبور باشید

وقتی پشت میز کارتان می نشینید میل زیادی پیدا می کنید تا بلند شده و کار دیگری انجام دهید. باید بدانید اگر صبور باشید می توانید روی کارتان تمرکز کنید و کار را سریعتر به پایان برسانید. بدون صبر، کارتان به نتیجه نخواهد رسید.

منبع : پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 18 خرداد 1398 ] [ 12:7 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب