تصمیم‌های درست راهی به سوی موفقیت‌

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تصمیم‌های درست راهی به سوی موفقیت‌تصمیم‌های درست راهی به سوی موفقیت‌

 

تصمیم گیری نامناسب بر زندگی افراد - بدون توجه بر سن و سال - تاثیر منفی می‌گذارند. وقتی تصمیم گیری نتیجه معکوس می‌‌دهد یعنی دلخواه ما نیست. از اشتباهی که مرتکب شدیم، ناراحت می‌شویم و به توانایی‌هایمان شک می‌کنیم و در تصمیم‌گیری‌های بعدی دچار تردید می شویم. بدتر از آن، تصمیم‌گیری های نامناسب به جسم و روح مان آسیب می‌زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، این مساله زمانی مهم‌تر می‌شود که جوان‌ها قرار است در مورد مسائلی مثل مدیریت زمان، اولویت‌هایشان در زندگی و چشم‌انداز آینده تصمیم بگیرند.

گرفتن تصمیم‌های بد نتیجه دوراندیش نبودن، ناتوانی در بررسی عواقب کار، نداشتن فرصت کافی، ترس از شکست و فشارهای جنبی و ... است.

در دوران تحصیل، افراد اغلب باید در دو زمینه تصمیم‌گیری کنند؛ تحصیلی و اجتماعی. تصمیم‌های درست تحصیلی مانند حضور به موقع در کلاس نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌ دارد.

دانشجوياني که تصمیم‌های درست‌تری در دوران تحصیل می‌‌گیرند، برای گرفتن تصمیم‌های مهم‌تر اجتماعی آماده‌ترند.

در این مطلب چند روش برای تصمیم‌گیری درست ارائه شده است:

تصمیم گیری آرام

در بسیاری از موارد به سرعت تصمیم گرفته و نتایج بدی می گیریم. بهترین روش برای تصمیم گیری، تبعیت از ورزشکاران است. به حرکت‌های آرام یک شناگر پیش از پریدن در آب یا به حرکت‌های سنجیده یک بسکتبالیست حین پرتاب توپ توجه کنید. شما هم باید با آرامش و سر فرصت تصمیم بگیرید و تصویری کلی از نتیجه تصمیم، در ذهن تان ایجاد کنید. حالا وقت گرفتن تصمیم نهایی است.

توجه به عواقب

کمتر کسی است که هنگام تصمیم‌گیری در مورد مسائل مختلف، به عواقب آن نیز توجه کند. با این کار، نتایج بهتری کسب می شوند.

تصمیم‌گیری هنگام بروز خشم

تصمیم‌هایی که هنگام خشمگین بودن گرفته می‌شوند، عاقلانه نیستند. هنگام خشمگین شدن تصمیم ‌گیری نکنید و به کار دیگری مشغول شوید. بهتر است در موقعیتی مناسب، پس از مشورت کردن با یکی از دوستان و اعضای خانواده تصمیم بگیرید.

مسوولیت اشتباهات تان را بر عهده بگیرید

به جای سرزنش کردن و مقصر جلوه دادن دیگران، مسوولیت اشتباهات تان را بپذیرید و از آن درس بگیرید. آن اشتباه را کنار بگذارید و مرور نکنید. آن چه آموخته‌اید را از یاد نبرید.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 27 خرداد 1398 ] [ 7:56 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب