معنویت و رهایی از استرس

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برخی از راه های رهایی از استرس محسوس و مرئی می باشند از جمله ورزش کردن، خوردن غذای سالم و صحبت کردن با دوستان. اما یک راه غیر محسوس برای از بین بردن استرس، معنویت می باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، معنویت تعاریف متفاوتی دارد، اما نقطه مشترک تمامی آنها این است که معنویت همان چیزی است که به زندگی ما محتوا می دهد که از طریق ارتباط و تفکر بیشتر با خودتان، بهبود دادن ارزش های شخصی و جستجو درباره معنای زندگی به دست می آید. یکی از معناهای خاص تر معنویت همان باورهای دینی، مناجات کردن و اعتقاد به قدرت برتر خداوند می باشد.

چگونه معنویت به رهایی از استرس کمک می کند؟

معنویت می تواند به شما در این زمینه ها کمک کند:

  • احساس هدفمندی: با پرورش معنویت در درون خود می توانید به زندگی معنا بدهید ، مهمترین ها را در زندگی خود مشخص کنید ، تمرکز خود را از مسایل بی اهمیت دور کرده و از این طریق استرس را در خود نابود کنید.

 

  • ارتباط با جهان اطراف: هرچه قدر بیشتر احساس کنید در زندگی خود هدفمند هستید، کمتر احساس تنهایی می کنید حتی اگر تنها باشید. این امر منجر به ایجاد احساس آرامش درونی در سخت ترین شرایط می شود.

 

 

  • رهایی از دشواری در کنترل امور: زمانی که احساس کنید شما فقط جزئی از یک جهان بزرگتر هستید، آنگاه متوجه خواهید شد که مسئولیت تمام اتفاقاتی كه در زندگی رخ می دهد با شما نیست. می توانید سنگینی بار لحظه های سخت در کنار لذت لحظه های خوش را با جهان اطراف خود تقسیم کنید.

 

  • وسیع تر شدن شبکه حمایتی : معنویت این خاصیت را در شما ایجاد می کند که به جای احساس خلاء و تنهایی، ارتباطات خود را گسترش دهید.

 

 

  • هدایت یک زندگی سالم تر: افرادی که  به گرایشات معنوی و دینی تمایل بیشتری دارند نسبت به دیگران بهتر قادرند استرس خود را کنترل کرده و مقاومت بیشتری نسبت به بیماری های روحی از خود نشان می دهند.

 

کشف معنویت:

قدم اول برای ایجاد و تقویت معنویت، کشف و شناخت خود است. اینها سوالاتی هستند که با پرسیدن آنها از خودتان می توانید تجربیات و ارزش های معنوی تان را ارزیابی کنید:

  • مهمترین ارتباطات شما کدامند؟
  • ارزشمندترین چیزی که در زندگی تان دارید چیست؟
  • منبع الهام و امید در زندگی شما چیست؟
  • چه چیزی برای شما لذت بخش است؟
  • بهترین دستاورد شما در زندگی چیست؟

 

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند مهمترین افراد و تجربیات را در زندگی خود را مشخص کنید. با این اطلاعات شما می توانید روی فعالیت ها و افرادی که باعث ایجاد معنویت در زندگی شما شده اند، تمرکز کنید و آن را در خود رشد دهید.

 

پرورش معنویت: معنویت همچنین با خود درونی شما در ارتباط است به این منظور رعایت برخی نکات پیشنهاد می شود:

  • مناجات کردن که یکی از راه های تقویت قدرت تفکر و رسیدن به آرامش است
  • یادداشت کردن خاطرات روزانه که به شما برای ابراز احساسات و تقویت آن کمک می کند
  • پیدا کردن یک دوست یا مشاور خوب که بتواند به شما در پیدا کردن اولویت ها در زندگی کمک کرده و همچنین به شما بینش هایی می دهد که ممکن است تا به حال تجربه نکرده باشید.
  • با دیگران صحبت کنید، کسانی که زندگی معنوی شان برای شما الگو بوده. از آنها سوال بپرسید تا یاد بگیرید چگونه راه شان را در زندگی پیدا کرده و نیازهای معنوی شان را برآورده می کنند.

 

معنویت و کمک به تقویت روابط:

معنویت می تواند روابط شما را با دیگران گسترش دهد. این امر همچنین باعث می شود که شما احساس بهتر و عمیق تری نسبت به جایگاه تان در زندگی داشته باشید.

ارتباط با خانواده را در اولویت روابط تان قرار دهید. نقاط مثبت و خوب را در خود و دیگران پیدا کنید و دیگران را آنگونه که هستند، بپذیرید بدون آنکه در موردشان قضاوتی بکنید.

در فعالیت های خیر داوطلبانه شرکت کنید.

به داشتن یک زندگی معنوی ادامه دهید

با درون خود دائما در ارتباط باشید و با کسانی در تماس باشید که به تقویت کیفیت زندگی شما کمک کنند. گاهی ممکن است با افزایش سن و کسب تجربیات متفاوت، مفهوم شخصی شما از معنویت تغییر کند اما اجازه دهید که این مفهوم پایه اساسی زندگی شما بوده و راه رهایی شما از انواع استرس های کوچک و بزرگ باشد و هدفمندی شما را در زندگی تضمین کند.

منبع: پیشگیری نوین

چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 29 خرداد 1398 ] [ 6:59 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب