پنج راه موثر در پیشگیری از سوء مصرف مواد

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

پنج راه موثر در پیشگیری از سوء مصرف مواد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين، براي پیشگیری از سوء مصرف مواد مي توانيد: با فشارهای دوستان و همسالان خود مبارزه کنید، با فشارهای زندگی مبارزه کنید، برای حل مشکلات روحی خود کمک بخواهید، عوامل خطر را بررسی کنید، زندگی خود را متعادل نگه دارید.

 

1.  با فشارهای دوستان و همسالان خود مبارزه کنید. یکی از مهمترین دلایلی که نوجوانان به سوء مصرف مواد روی می آورند، فشارهایی است که از سوی دوستانشان به آنها وارد می شود. هیچ کس دوست ندارد توسط دوستان خود نادیده گرفته شود بنابراین خیلی از مواقع نوجوانان اين كار را علیرغم میل باطنی خود انجام می دهند. در این موارد  شما باید گروهی از دوستان مناسبتری را پیدا کرده که به شما در این زمینه فشاری وارد نکرده و حداقل به عقاید شما احترام می گذارند.

 

2.  با فشارهای زندگی مبارزه کنید. مردم امروزه بسیار درگیر و غرق در کار خود هستند و گاهی احساس می کنند به تفریح و پاداش نیاز دارند و به همین علت به سراغ الکل یا مواد می روند اما در نهایت می بینند که زندگیشان به خاطر همین مواد دچار استرس بیشتر شده و درک این موضوع نیز زمانی اتقاق می افتد که خیلی دیر شده است. بنابراین برای کنترل استرس و خستگی های ناشی از کار زیاد راه های دیگری پیدا کنید، از جمله ورزش کردن، خواندن یک کتاب خوب، شرکت در فعالیت های داوطلبانه.

 

3.  برای حل مشکلات روحی خود کمک بخواهید. مشکلات روحی و سوء مصرف مواد همیشه دست به دست هم وارد میدان می شوند. افرادی که از این مشکلات رنج می برند برای کمتر کردن دردهای خود به سراغ مواد می روند. اما بهترین راه برای درمان قطعی قبل از سوء مصرف مواد، مراجعه به افراد متخصص در این زمینه می باشد.

 

4.  عوامل خطر را بررسی کنید. اگر از عوامل خطر زای زیستی، محیطی و جسمی که با آنها برخورد می کنید مطلع باشید خیلی راحت تر می توانید خود را از گرایش به سوء مصرف حفظ کنید. از جمله این عوامل می توان به داشتن فرد معتاد در خانواده، زندگی در محیط آلوده به مصرف مواد و... می توان نام برد.

 

 

5.  زندگی خود را متعادل نگه دارید. افراد معمولا وقتی به سراغ مواد می روند که در زندگی خود دچار مشکل شده اند و یا از آن خود ناراضی هستند. اما سعی کنید به زندگی خود با دید وسیع تری نگاه کنید و اولویت های خود را شناسایی کنید.     

lمنبع : پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 1 تير 1398 ] [ 7:18 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب