اعتیاد نوجوانان: چگونگی کمک به فرزندان برای مقابله با فشار همسالان

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مشکل اعتیاد به مواد مخدر نوجوانان اغلب با ناتوانی کودکان در مقابله با فشار همسالان ایجاد می شود. رابطه کودکان و مواد مخدر از مسائل چالش برانگیزی است که والدین باید به آن توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، اگر به این موضوع اهمیت داده نشود، فشار همسالان تا مقطع دبیرستان ادامه می یابد و سبب ایجاد مشکلات عدیده ای مثل اعتیاد به مواد مخدر می شود. کلید کمک به فرزندتان برای غلبه کردن بر فشار همسالان گفت و گو است. در طول گفت و گو می‌توانید روش های مقابله با این معضل را به فرزندتان بیاموزید.

گفت و گو درباره فشار همسالان 

اولین قدم برای کمک به فرزندتان برای از میان بردن تاثیر منفی فشار همسالان گفت و گو در این باره است. گفت و گو را با تجربیات نوجوانی و کنترل فشار همسالان تان آغاز کنید. از فرزندتان بخواهید تا درباره فشارهایی که برخی از همسالانش در مدرسه وارد می کنند تا سیگار دود و مخدر مصرف کند حرف بزند. می توانید از فرزندتان بخواهید تا سوالاتش درباره کنترل و مهار موقعیت هایی که همسالان اش فشار می آورند را بپرسد. با فرزندتان درباره عواقب منفی مقاومت نکردن در مقابل فشار همسالان گفت و گو کنید.

کمک کردن به افزایش اعتماد به نفس

کاملا روشن است کودکانی که اعتماد به نفس پایینی دارند به راحتی به فشار همسالان تن در می دهند. چگونه می توانید اعتماد به نفس فرزندتان را افزایش دهید؟ به فرزندتان کمک کنید تا نگاه مثبتی به خود داشته باشد. در موارد گوناگون نظرش را بپرسید و به آن احترام بگذارید.

حضور در فعالیت های اجتماعی  

فرزندتان را تشویق کنید تا در فعالیت های گوناگون مانند رقابت های ورزشی، گروه های موسیقی و هنری و ... مشارکت کند. این کار سبب می شود فرزندتان بیشتر زمان اش را پس از خروج از مدرسه به فعالیت های مثبت بپردازد و از تاثیر منفی همسالان ناباب دور باشد.

به فرزندتان نه گفتن را بیاموزید

اغلب اوقات، کوتاه و مناسب ترین پاسخ " نه " است. به فرزندتان بیاموزید تا در مقابل فشار همسالان نه بگوید. شما می توانید به فرزندتان بیاموزید تا برای رهایی از موقعیت های خطرناک از جملاتی مانند " امشب نمی خواهم این کار را انجام دهم " یا " اگر این کار را بکنم مادر و پدرم من را می کشند " استفاده کنند. 

منبع: پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 13 تير 1398 ] [ 8:28 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب