نوجوانان دارای اختلال اضطراب اجتماعی زودتر به مصرف الکل و ماری جوانا روی می آورند

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در میان نوجوانانی که دارای اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر می باشند، آن دسته ای که دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستند، در حدود سن ده سالگی به مصرف ماری جوانا روی می آورند. این نتیجه یک تحقیق است که توسط دانشجویان دانشگاه رزرو انجام شده است. این امر یک مسئله نگران کننده است و حاکی از این است که مداخلات پیشگیرانه در زمینه مصرف الکل و مواد مخدر و همچنین درمان اختلال اضطراب اجتماعی باید در سنین پایین تر آغاز شود.

این تحقیق روی 195 نوجوان شامل 102 دختر در سن 14 تا 18 سال دارای اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد که در مواقع ضروری از داروهای سم زدا استفاده کرده بودند، ‌انجام شد.

محققان پیشینه مصرف مواد و الکل را در این افراد بررسی کردند تا ببینند که آیا این افراد دچار اختلالات اضطرابي از جمله اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال هراس و مرض انزوا طلبی بوده اند یا نه.

در میان این افراد ماری جوانا  به عنوان محبوب ترین ماده مخدر شناخته شد. از بین 195 شرکت کننده در این تحقیق، 92 درصد آنها به مصرف ماری جوانا وابسته بودند و مصرف را از سن 13 سالگی آغاز کرده و 61 درصد معتاد به مصرف الکل بوده و مصرف آن را از سن 14 سالگی شروع کرده بودند.

نوجوانان دارای اختلال اضطراب اجتماعی و همچنین هراس اجتماعی احتمال وابستگی و اعتیادشان به مصرف ماری جوانا بسیار بالا بود. این تحقیق نشان داد که نوجوانی که از این دو اختلال رنج می برند بعدها به مصرف ماری جوانا روی آورده و به آن وابسته می شوند.

حدود 80 درصد از نوجوانان دچار اختلال اضطراب اجتماعی و 85 درصد دارای اختلال هراس اجتماعی قبل ار مصرف و وابستگی به ماری جوانا بوده اند. همچنین 75 درصد نوجوانانی که دارای اختلال هراس اجتماعی هستند دچار اعتیاد به مصرف الکل می شوند.

بنابراین مداخلات برای کاهش اضطراب اجتماعی می تواند مانع سوء مصرف مواد توسط نوجوانان شود. 

منبع: پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 20 تير 1398 ] [ 10:9 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب