تاثیر اعتیاد به مواد مخدر بر خانواده

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تاثیر اعتیاد به مواد مخدر بر خانواده

1- بیگانگی

اعتیاد به مواد مخدر در اکثر موارد فرد را به مصرف مخدر بدون توجه به عوارض اش تشویق و ترغیب می کند. اعتیاد به مواد مخدر فرد مصرف کننده را به انزوا و دوری از اعضای خانواده علاقه مند می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، به اعتقاد پژوهشگران قطع رابطه فرد معتاد با خانواده و منزوی شدن او سبب از میان رفتن اعتماد میان اعضاء خانواده و فرد معتاد می شود.

عوارض جانبی اعتیاد به مواد مخدر ( از جمله دلشوره و اضطراب، نوسانات شدید خلقی و رفتارهای تدافعی ) می توانند سبب وابستگی شدید فرد معتاد به مخدر شوند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها این علایم و نشانه ها را بی اهمیت می دانند و به آنها توجه نمی کنند.

2- مشکلات مالی

وقتی اعتیاد به مواد مخدر وارد خانواده می شود، به دلیل آن که دارایی های منقول و غیر منقول خانواده به خطر می افتند، مشکلات مالی نمایان می شوند. زمانی که اموال منقول و غیر منقول در دسترس نباشند، اعتیاد به مواد مخدر، فرد مصرف کننده را ترغیب می کند تا دزدی کند.

3- تقسیم خانه

مصرف و اعتیاد به مواد مخدر می تواند به سرعت روح و جسم فرد مصرف کننده را نابود کند. خانواده هایی که نمی توانند به عضو معتاد خانواده شان کمک کنند و خدمات توانبخشی بدهند باید شاهد مرگ او باشند.

اگر اعضاء خانواده، از درمان فرد معتاد سر باز زدند، به معنای آن است که فرد معتاد طرد و به فردی منفور بدل شده است. این کار سبب ایجاد بحران و بروز خشم و نفرت می شود.

منبع: پیشگیری نوین


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 23 مرداد 1398 ] [ 8:26 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب