فشار کار بیش از اندازه عامل بی خوابی و اعتیاد

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فشار کار بیش از اندازه عامل بی خوابی و اعتیاد

 

دانشمندان مدرسه پزشکی " پرل من " دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند افرادی که در محل کارشان فعالیت فیزیکی سنگین انجام می دهند خواب شبانه شان کمتر از 6 ساعت یا بیشتر از 9 ساعت است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين نتایج بررسی های گذشته پژوهشگران نشان داده بود کم خوابی یا پر خوابی سلامت انسان را به خطر می اندازد و سبب بروز دیابت، چاقی، بیماری قلبی، افسردگی، اضطراب، مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل و اعتیاد می شود.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا الگوی خواب و شغل بیش از 17 هزار نفر را بررسی کردند. آنها فعالیت های شغلی را به سه گروه زیر طبقه بندی کردند:

1- بدون حرکت ( نشسته یا ایستاده )

2- متوسط ( راه رفتن )

3- شدید ( فعالیت های فیزیکی )

مقایسه مشاغلی که فعالیت فیزیکی اندک دارند با مشاغلی که فعالیت های متوسط و شدید فیزیکی ( کارکنان شرکت پست و کارگران ساختمانی ) دارند نشان داد کارکنان شرکت پست و کارگران ساختمانی خواب شبانه شان کمتر از 5 ساعت یا بیشتر از هفت ساعت است.

پژوهشگران یافته های خود را به سه بخش تقسیم کردند که عبارتند از:

1- افرادی که ساعت های طولانی کار می کنند شب ها راحت نمی خوابند. به همین دلیل مخدر مصرف می کنند و الکل می نوشند تا آرام شوند و به خواب بروند.

2- افرادی که مشاغل پر اضطراب دارند، برای از میان بردن اضطراب و دلشوره مخدر مصرف می کنند.

3- افرادی که کارهای یدی انجام می دهند ( کارگران ساختمانی ) به دلیل فشار شدیدی که به بدن شان وارد می شوند ساعت های متمادی در رختخواب بیدار می مانند. آنها برای رهایی از بی خوابی و خستگی مفرط مخدر مصرف می کنند و الکل می نوشند.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 5 شهريور 1398 ] [ 7:26 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب