چگونه نوجوانان را بهتر درک کنیم!

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





8 دلیل اصلی مصرف مواد مخدر و الکل توسط نوجوانان

تنها یک دلیل برای مصرف الکل و مواد مخدر میان نوجوانان و جوانان وجود ندارد. دکتر برنشتاین راه کار هایی را برای محافظت از فرزندانتان در مقابل مصرف الکل و مواد مخدر ارائه می دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پيشگيري نوين‌ شما، به عنوان والدین، موظف هستید دلایل این مصرف توسط فرزندتان را بدانید و با آنها در مورد خطرات ناشی از آن صحبت کنید.

  1. دیگران- نوجوانان بسیاری از مردم را در حال استعمال انواع مواد مخدر می بینند. آنها والدین و اطرافیانشان را در حال نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، و گاهی اوقات، استعمال دیگر مواد مخدر می بینند. در نتیجه دید اجتماعی آنها حول محور مصرف الکل و سیگار قرار می گیرد. گاهی اوقات دوستان یکدیگر را به کشیدن سیگار و نوشیدن الکل دعوت می کنند و اصرار می ورزند، اما این تازه شروع ماجراست، چرا که آنها می بینند که دوستانشان از مصرف این مواد لذت می برند. در ذهن آنها، مصرف این مواد  به عنوان یکی از تجربه های عادی دوران نوجوانی شکل می گیرد.
  2. رسانه ی محبوب- با توجه به بررسی که در سال 2011 انجام گرفت، 47 درصد از نوجوانان بر این عقیده اند که تلویزیون و فیلم های سینمایی، مواد مخدر را به عنوان یک مسئله عادی جلوه می دهند. جای تعجب نیست که سنین 12 تا 17 سال که هر ماه سه و یا بیشتر از سه فیلم که در آنها مواد و الکل به وفور مصرف می شود،  7 برابر بیشتر در معرض مصرف سیگار، 6 برابر بیشتر در معرض مصرف ماریجوانا و 5 برابر بیشتر در معرض نوشیدن الکل، در قیاس با دیگر نوجوانانی که این درجه بندی از فیلم را مشاهده نمی کنند، قرار می گیرند.
  3. فرار و خود درمانی- نوجوانان هنگامی که ناراحت هستند و نمی توانند روش سالمی برای فرار از سرخوردگی خود و یا یک محرم قابل اعتماد بیابند، ممکن است برای یافتن آرامش به مواد شیمیایی روی آورند. بسته به آنکه چه موادی مصرف می کنند به احساس خوشی و بی خیالی، شادی کاذب و یا قدرت و اعتماد به نفس دست پیدا می کنند. سال های اغلب سخت نوجوانی می تواند موجب   تجربه افسردگی شود و این تجريه با لحظات خوشی کاذب ناشی از مصرف مواد مخدر جایگزین شود،  که بسیاری از نوجوانان نمی توانند در مقابل این حس اغوا کننده مقاومت کنند.
  4. خستگی و ملالت- جوانانی که نمی توانند تنهایی را تحمل کنند و نمی توانند خود را سرگرم کاری نگه دارند و به نحوی هیجان طلب هستند، جزو کاندیدا های اصلی مصرف مواد مخدر هستند. نه تنها الکل و ماریجوانا آنها را سرگرم می کند، بلکه حس خلاء درونی شان را نیز پر می کند. بنابراین از این طریق با ایجاد زمینه مشترک با هم سن و سال های خود ارتباط برقرار می کنند.
  5. سرکشی- جوانان سرکش مواد متفاوتی را متناسب با میزان شیطنت و شخصیتشان انتخاب می کنند.  الکل ماده ی  مورد استفاده برای نوجوانان خشمگین است، چرا که الکل عصبانیت آنها را آزادانه ابراز می کند. متامفتامین، به همین صورت خشم و رفتار خشونت آمیز را تشدید می کند و می تواند از این لحاظ بسیار خطرناک تر از الکل عمل نماید. از طرفی دیگر، ماریجوانا به نظر می رسد خشم را فروکش می نماید. LSD و مواد توهم زا نیز مواد فراری هستند، که بیشتر توسط جوانانی مصرف می شود که با مشکل کم توجهی مواجه هستند. سیگار کشیدن نیز یکی دیگر از اشکال استعمال مواد مخدر است که بیشتر برای خود نمایی و احساس استقلال و سرکشی در قبال والدین مصرف می شود. مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان به اندازه هویت آنها پیچیده است.
  6. خوشنودی و ارضای فوری- مواد مخدر و الکل بسیار سریع عمل می کنند. احساس اولیه واقعا لذت بخش است. نوجوانان به دلیل این خوشی سریع و لحظه ای به مصرف مواد مخدر روی می آورند.
  7. عدم اعتماد به نفس- بسیاری از نوجوانان خجالتی اذعان داشته اند که هنگام مصرف مواد مخدر،  کارهایی انجام می دهند که در حالت عادی نمی توانند انجام دهند. این یکی از قسمت های جذاب مصرف مواد مخدر و الکل، حتی برای نوجوانان نسبتا با اعتماد به نفس،  است؛ شما شجاعت رقصیدن دارید، حتی اگر رقاص خوبی نباشید، می توانید با صدای بلند آواز بخوانید حتی اگر صدای وحشتناکی داشته باشید و یا به کسی که دوستش دارید ابراز علاقه نمایید. و مصرف الکل و مواد مخدر نه تنها کم رویی شما را از بین می برد، بلکه اضطراب اجتماعی شما را کاهش می دهد. نه تنها با این کار یک وجه مشترک با اطرافیان خود پیدا می کنید بلکه ذهنیتی پدید می آید که اگر حرف احمقانه ای زدید، به دلیل اینکه زیاد نوشیده اید و یا مصرف کرده اید، دیگران به شما خرده نمی گیرند.
  8. نادانی- شاید دلیل عمده عدم اجتناب از سوء مصرف مواد مخدر به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق درباره مواد مخدر و الکل باشد. تقریبا همه نوجوانان دوستانی دارند که ادعا می کنند تجربه استعمال تفریحی انواع مختلف مواد مخدر را دارند، و به او این اطمینان را می دهند که مصرف این مواد کمترین ضرر را دارد. به نوجوانان خود در مورد مصرف مواد مخدر آموزش دهید تا درباره آثار واقعی و خطرات ناشی از آن آگاه شوند. 

چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 25 شهريور 1398 ] [ 7:29 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب