کشیدن سیگار بر حافظه، یادگیری و منطق افراد تاثیر منفی می‌گذارد

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه کینگز کالج لندن می گویند نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که  کشیدن سیگار مغز را “فرسایش” می‌دهد چرا که بر حافظه، یادگیری و منطق افراد تاثیر منفی می‌گذارد. تحقیقی که بر روی ۸۸۰۰ نفر از افراد بالای ۵۰ سال انجام شد، نشان داد که فشار خون و وزن بالا نیز تاثیرات منفی بر مغز می‌گذارند، اما تاثیر آنها به شدت کشیدن سیگار نیست.

محققان که این پژوهش را انجام داده اند، می‌گویند مردم باید آگاه باشند که شیوه زندگی می‌تواند بر مغز هم مانند بدن صدمه وارد کند. محققان کینگز کالج در حال تحقیق درباره ارتباط بین سکته قلبی یا مغزی و وضعیت مغز بودند که به این ارتباط پی بردند. آنها اطلاعاتی را درباره سلامتی و شیوه زندگی گروهی که بیش از ۵۰ سال داشتند، جمع آوری کردند و مغز آنها را مورد آزمایش قرار دادند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا کلمات جدید یاد بگیرند یا در یک دقیقه تا آنجا که می‌توانند حیوانات را نام ببرند. همین آزمایش‌ها ۴ سال و سپس ۸ سال بعد روی آنها انجام شد.

نتیجه نشان داد که سکته قلبی یا مغزی “به شدت به کاهش قابلیت‌های شناختی مربوط است ” و کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند قابلیت‌های شناختی آنها بیشتر کاهش یافته است. در این تحقیق همچنین نشان داده شد که بین کشیدن سیگار و ضعف عملکرد در آزمایش‌ها “رابطه ثابتی” وجود دارد.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 11 دی 1398 ] [ 16:12 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب