آستینها را بالا بزنید

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کار جوهر آدمی است و با کار کردن استعدادها و ظرفیت‌های وجودی آدمی شکوفا می‌شود.تمدن‌های عظیم بشری نیز با همین تنوع و تفاوتش حاصل کار و تلاش بی امان و خستگی ناپذیر آدمیان است و ......

 

 

کار کردن

 

کار جوهر آدمی است و با کار کردن استعدادها و ظرفیت‌های وجودی آدمی شکوفا می‌شود.تمدن‌های عظیم بشری نیز با همین تنوع و تفاوتش حاصل کار و تلاش بی امان و خستگی ناپذیر آدمیان است.

اما برای موفق شدن در کار چطور باید شروع کرد؟ امروز این سوال  خیلی هاست؛ خیلی از شمایی که تازه می خواهید وارد بازار کار شوید و خیلی از شمایی که هنوز به رویاهای کاریتان نرسیده اید. بااینکه هیچ پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد که برای همه رشته های کاری عمل کند اما موفقیت در کار، چند نکته و اصول کلی دارد که همه افراد  موفق تا به حال رعایت کرده اند. مهم نیست که چه شغل و کاری دارید، اگر یک سری از اصول را دنبال کنید موفقیت شما حتمی است.

علاقه به انجام كار درست و جلو رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر، پیشرفت به سوی هدف مشخص و حركت به سوی موفقیت جدید است. برخی ذاتاً با انرژی هستند و با دل و جان كار می كنند. آنها موفق می شوند و به خواسته خود می رسند. البته در راه موفقیت همواره موانع مختلفی وجود دارد.

 

ولی با توجه به نکات عنوان شده، می توانید این موانع را پشت سر بگذارید:

**  تنبلی را كنار بگذارید :  چرا بسیاری از ما شكست می خوریم؟ زیرا با انجام كار های سختی را كه می توانند منجر به موفقیت شوند به عقب می اندازیم. اگر تنبلی را كنار نگذاریم، تنبلی ساده به تنبلی دایمی كه مانع موفقیت است تبدیل می شود راه حل مبارزه با تنبلی آن است كه انگیزه منفی را به انگیزه مثبت تبدیل كنید.

اگر فقط یكبار تنبلی را كنار بگذارید و انرژی خود را صرفاً انجام كار كنید، همیشه می توانید از تنبلی فاصله بگیرید.

** هر روز یك هدف مهم را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آن تلاش كنید.

** برای انجام هر كاری زمان مشخص را تعیین كنید. بسیاری از افراد با در نظر گرفتن ضرب الاجعل بهتر فعالیت می كنند.

** حافظه تان را تقویت كنید

اگر می خواهید موفق شوید نباید مسائل را فراموش كنید. آنچه را كه لازم است یادداشت كنید. افراد موفق لیستی از كار های مورد نظرشان را تهیه می كنند.

** ازگذشته درس عبرت بگیرید: اگر در گذشته زندگی كنیم، اشتباه است . افراد موفق اشتباهات خود را بررسی می كنند و از آن درس عبرت می گیرند. وقتی مرتكب اشتباهی می شوید، برای جبران آن بكوشید. علت آن را ریشه یابی كنید تا از تكرار دوباره آن خودداری كنید.

** با خودتان صادق باشید:  مهم نیست که دیگران چقدر پول درمی آورند، اگر از کارتان لذت نبرید هیچوقت از کارتان احساس غرور نخواهید کرد پس این کار را رها کنید. اگر کاری را دنبال کنید که علاقه ای یا اعتقادی به آن نداشته باشید، بااینکه ممکن است به یک موفقیت موقتی برسید اما مطمئن باشید که دیر یا زود شما را خسته می کند.

اگر شغل تان به گونه ای است که بامشتری یا ارباب رجوع مواجه بوده و سر و کار دارید فراموش نکنید که:

** برآوردهای واقعبینانه از هزینه ها داشته باشید. بسیاری از تجارتهای جدید معمولاً بازاریابی، هزینه های اضافی و حاشیه ای، مالیات، و هزینه خوداشتغالی را نادیده می گیرند.

** با مشتریان خود صادق باشید. قول چیزی که نمی توانید عرضه کنید را ندهید. درمورد فواید و مزایای چیزیکه می فروشید اغراق نکنید یا دروغ نگویید و همیشه محصول یا خدماتی با کیفیت عرضه کنید.

کار کردن

 

** از اهمیت بازاریابی و طریقه موثر انجام کار غافل نشوید. برای پیدا کردن مشتری باید برای محصول یا خدماتتان بازاریابی کنید آنهم به طور موثر و مداوم.

** با فروشنده ها، تولیدکننده ها و کارمندانتان بااحترام برخورد کنید و به آنها نشان دهید که قدردان آنها هستید. آنها بخش مهمی از تیم شما و موفقیتتان هستند. اگر با آنها بد حرف بزنید، یا با سوالاتی که خودتان قادر به پاسخگویی آن هستید خسته شان کنید یا ادعا کنید که کارشان را خوب انجام نمی دهند و امثال این، هیچ موقع برای کمک به شما تلاششان را نمی کنند.

** به خودتان یادآوری کنید که یک تنهاترین عدد در کار و تجارت است. یک محصول، یک خدمت، یک مشتری، و تمام ثبت های شما فقط در یک کامپیوتر، دستورالعمل شکست است.اگر فقط یک مهارت داشته باشید، فقط یک محصول یا سرویس داشته باشید، شانس موفقیت در کار، شانس راضی نگه داشتن کارفرما، شانس سود بردن با فروش بیشتر به کسانیکه به شما اعتماد کرده اند و .... را از دست می دهید. اگر فقط یک مشتری خاص داشته باشیدعدم موفقیت و یا از دست دادن کارتان حتمی است چون ممکن است کارفرمای شما بعد از مدتی یک کارمند زبده تر یا تواناتر بخواهد و یا در تجارت آن مشتری خاص بخواهد فروشنده خود را تغییر دهد و در ان زمان است که شما موقعیت شغلی یا تجارت خود را از دست خواهد داد.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 13 دی 1398 ] [ 9:8 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب