نزاع سیگاری ها و اختلالات خواب

آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگی‘ وغیره
آموزشی
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش پیش از ازدواج‘ خانواده‘ مهارتهای زندگیو آدرس mahmoodi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





                      نزاع سیگاری ها و اختلالات خواب

نتایج پژوهش های دانشمندان نشان داده، افراد سیگاری برای خواب شبانه با مشکل مواجه‌اند و در مقایسه با دیگران خواب سبک و آرامی ندارند.

به گزارش دیلی میل، محققان آلمانی دریافتند از حدود هزار و صد نفر سیگاری که در این تحقیق شرکت کرده‌اند 17 درصد در طول شب کمتر از 6 ساعت می‌خوابند و خواب 28 درصد شان آشفته است.

دکتر استفان کوهرس سرپرست این تحقیق می گوید:" این تحقیق برای اولین بار شیوع اختلال خواب در میان افراد سیگاری و غیر سیگاری ها را نشان می‌دهد. افرادی که در این تحقیق شرکت کردند به اختلالات روانشناختی مبتلا نبودند. نتایج این تحقیقات به تنهایی نمی‌تواند نشان دهد که دود کردن سیگار به طور مستقیم خواب را مختل می‌کند، چرا که ممکن است برخی از این افراد عادات دیگری داشته باشند که بر خواب آنها تأثیر بگذارد که در میان آنها می‌توان به بیدار ماندن در مقابل تلویزیون تا پاسی از شب و انجام اندکی فعالیت‌های بدنی اشاره کرد که امکان دارد عامل خواب راحت برای این افراد باشد. اما از سوی دیگر می‌توان گفت که این تحقیق نشان می‌دهد اثرات تحریک کننده نیکوتین می‌تواند عامل این اختلال در خواب باشد."

افرادی که کیفیت خواب آنها بسیار پایین است می‌توانند مشکلات دیگری چون چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را هم تجربه کنند.

در این تحقیق 1071 نفر سیگاری و 1243 نفر غیر سیگاری را که عاری از مشکلات مغزی بودند را بررسی کرد. تأکید بر عدم وجود مشکلات مغزی در این افراد به این دلیل بود که این مشکل ممکن است افراد را به اختلال خواب مبتلا و دود کردن سیگار ترغیب کند.

پژوهشگران در این تحقیق از پرسشنامه‌ای استفاده کردند که کیفیت خواب افراد را بررسی می‌کرد. آنها دریافتند بیش از یک چهارم سیگاری ها در طبقه افرادی جای گرفتند که به اختلال خواب مبتلا هستند.


چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 4 بهمن 1398 ] [ 8:15 ] [ میر محسن محمودی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید >mohsen_mir@mihanmail.ir
امکانات وب